پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مادر هانیه کوچولو هم مجرم است +عکس
نوشته شده در یک شنبه 8 خرداد 1390
بازدید : 1129
نویسنده : امير محمدي

دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در پرونده

هانیه كوچولو

 

همزمان با انتشار گزارش تأسف‌انگیز شكنجه «هانیه‌كوچولو» به دست ناپدری معتادش، رئیس‌قوه قضائیه و دادستان تهران برای پیگیری و رسیدگی سریع و مجازات عوامل پرونده، دستورات ویژه‌ای صادر كردند.
یك مقام آگاه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده و شرایط جسمی دختر 8 ساله به خبرنگار قضایی «ایران» گفت: روز چهارشنبه -31‌فروردین- رئیس قوه قضائیه به محض دریافت گزارشی درباره شكنجه دختر كوچولو بسیار متأثر شد و بلا فاصله با دادستان تهران تماس گرفت و در این باره با او گفت‌وگو كرد. بعد هم دستورات ویژه‌ای برای پیگیری و رسیدگی هرچه سریع‌تر پرونده و مجازات قانونی عوامل این حادثه دلخراش صادر كرد.وی در ادامه گفت: دقایقی بعد نیز عباس جعفری دولت‌آبادی- دادستان تهران- با بازپرس آذرتاش از شعبه پنجم دادسرای جرایم اطفال تماس گرفت. دادستان وقتی دریافت بازپرس پرونده صبح چهارشنبه بلافاصله با هماهنگی سرپرست دادسرا راهی بیمارستان شده و تحقیقات ویژه در این باره را آغاز كرده است، گفت: بسیار خوشحالم كه همكاران قضایی ما در این خصوص بخوبی به وظایف شان عمل كرده و برای دفاع از حقوق كودك بیگناهی كه توان دفاع از خود را ندارد به سرعت وارد عمل شده‌اند. سپس بازپرس ویژه پرونده گزارشی از تحقیقات خود درباره وضعیت «هانیه كوچولو» و گفت‌وگو با پزشكان معالج، پرستاران، نماینده بهزیستی، مسئول حقوقی بیمارستان و سایر موارد را ارائه داد. دادستان نیز دستورات ویژه‌ای برای رسیدگی و شناسایی مسببین اصلی حادثه صادر كرد. ضمن این‌كه با دستور وی پرونده‌ای كه حدود یك ماه قبل در این باره در شعبه دوم بازپرسی دادسرای بعثت تشكیل شده بود نیز برای رسیدگی به دادسرای اطفال ارجاع شد.
برخورد قاطع با مسببین كودك‌آزاری
عباس جعفری دولت‌آبادی همچنین گفت: اطلاع‌رسانی درباره این پرونده تلخ كه در آن حقوق كودك بیگناهی نادیده گرفته شده از سوی رسانه‌ها بموقع صورت گرفته است حال آن‌كه باید اطلاع‌رسانی در این زمینه تا تعیین تكلیف نهایی ادامه یابد.
دادستان تهران با قدردانی از بازپرس آذرتاش گفت: قاضی پرونده پس از مشاهده جراحات و گزارش پزشكی قانونی، دستور بازداشت ناپدری را صادر كرد كه این شخص هم‌اكنون در زندان رجایی‌شهر است و روز شنبه- امروز- برای تحقیق و بازجویی از زندان به دادسرا منتقل خواهد شد.جعفری دولت‌آبادی افزود: براساس قانون، كودك‌آزارها با مجازات‌های تعزیری رو به‌رو هستند كه در این پرونده به سبب شدت بالای آزار جسمی حداكثر مجازات برای متهم لحاظ خواهد شد كه دوسال حبس است و اگر موجبات قصاص شود در این مورد قصاص هم صورت می‌گیرد كه البته این موضوع به حكم قاضی بستگی دارد. ضمن این‌كه با مسببین پرونده برخورد قاطع خواهد شد.دادستان تهران گفت: ضرب و شتم كودكان از طریق شلاق و سوزاندن تنبیه غیر متعارف است و در مواد 3 و 4 قانون حمایت از كودكان و نوجوانان نیز به مجازات این متهمان اشاره شده است. ضمن این‌كه دادستانی باید این موارد را پیگیری كند. وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه كودك‌آزاری بلافاصله موضوع را با دفتر دادستانی به شماره 33114136 اطلاع دهند.
مادر «هانیه» هم «مجرم» است
مادر «هانیه كوچولو» به‌عنوان متهم ردیف دوم و به اتهام «معاونت در جرم» تحت تعقیب كیفری قرار خواهد گرفت. قاضی آذر تاش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: برخی رسانه‌ها در انعكاس این‌گونه مسائل از جمله موارد كودك‌آزاری و دفاع از حقوق شهروندی نقش مؤثر و بسزایی دارند كه البته روزنامه ایران در این زمینه همیشه پیشگام بوده و جای تقدیر هم دارد. به همین خاطر روز چهارشنبه وقتی خبر شكنجه دختر 8 ساله‌ای را در صفحه حوادث «ایران» دیدم، بسیار متأثر شده و بلافاصله با هماهنگی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای اطفال، راهی بیمارستان شده و اقدامات و تحقیقات قضایی را آغاز كردم.وی در ادامه گفت: حمید - ناپدری هانیه - به اتهام كودك‌آزاری از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای بعثت در زندان است كه باید پاسخگوی اتهاماتش باشد. ضمن اینكه درباره وضعیت خانوادگی این زن و مرد و پدر «هانیه» نیز تحقیق خواهد شد.به گفته بازپرس آذرتاش، مادر دختربچه كه به دلیل اعتیاد شدید در مركز ترك اعتیاد بستری می‌باشد نیز می‌بایست پاسخگوی اتهاماتش باشد كه به‌طور قطع او نیز احضار خواهد شد.وی درباره مجازات مرد - متهم ردیف اول - گفت: در صورت اثبات جرم، مرد بر‌اساس قانون مجازات اسلامی به حبس و پرداخت دیه در حق كودك محكوم خواهد شد.
واگذاری سرپرستی موقت هانیه به بهزیستی
علی‌محمد قادری، مدیركل بهزیستی استان تهران نیز درباره سرپرستی دختر كوچولو گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با قوه قضائیه، در حال حاضر بهزیستی سرپرستی «هانیه كوچولو» را بر عهده گرفته است.وی گفت: دختر 8 ساله بعد از درمان به یكی از مراكز بهزیستی منتقل خواهد شد تا تكلیف نهایی پرونده و خانواده‌اش مشخص شود.قادری افزود: شواهد حاكی از آن است ناپدری دختربچه از اشرار و اراذل معروف تهران است، ضمن این‌كه مادر وی نیز معتاد به مواد مخدر - كراك و شیشه - است.
آخرین وضعیت جسمی «هانیه كوچولو»
دكتر كامران آقاجانی، متخصص پزشكی قانونی هم درباره وضعیت دختر كوچولو گفت: «هانیه از نظر روحی بشدت آسیب دیده است. دو ساعد او نیز شكسته كه بایستی عمل شود، اما در حال حاضر شرایط روحی «هانیه» اجازه عمل جراحی را نمی‌دهد.آقاجانی همچنین به آثار سوختگی ناشی از سیگار و آب جوش و جسم فلزی در نقاط مختلف بدن هانیه اشاره كرد و گفت: عفونت استخوان پای او نیز نگران‌كننده است. حتی شاید نیاز به عمل جراحی داشته باشد، به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود هانیه حداقل یك یا دو هفته دیگر هم باید تحت درمان باشد.وی ابراز امیدواری كرد دستگاه قضایی بشدت ناپدری را مجازات كند و حضانت هانیه را هم از مادرش بگیرد، چرا كه این زن شرایط لازم برای نگهداری از فرزندش را ندارد.
گفتنی است طی روزهای اخیر بسیاری از هموطنان با تماس‌های مكرر خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با عوامل شكنجه دختر كوچولوی بی‌پناه شده‌اند


:: موضوعات مرتبط: مادر هانیه کوچولو هم مجرم است +عکس , ,
:: برچسب‌ها: مادر هانیه کوچولو هم مجرم است +عکس ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد